domingo, 26 de maio de 2024

ʻO ka lā i makemake ai ke kupuna kāne e hoʻopunipuni iā Brazil

ʻO ka lā i makemake ai ke kupuna kāne e hoʻopunipuni iā Brazil

ʻO ka lā a ke kupuna kāne i makemake ai e hoʻopunipuni i ka pahū mai São Paulo a me ka mea ʻino mai nā puʻu. Manaʻo lākou hiki iā lākou ke pāʻani me nā keiki pōʻino loa ma ʻAmelika Hema. He pāʻani weliweli loa. E hoʻoikaika iā Brazil e lilo i kāpeti a i ʻole ka pā hope o ka hale. ʻAʻole haʻalele ʻo USA iā Brazil.
ʻAʻole ʻo Brazil ʻo Kelemania kahi i lawe haʻahaʻa ai lākou i nā kahua mokulele 120 mai ke Kaua Honua ʻElua, ma Iapana kahi i lawe ai i nā kahua mokulele kaua 119 i ʻoi aku ka nui ma mua o 600 mau waʻa i hōʻino ʻia a piholo ʻia e Kamikazes a ʻoi aku ma mua o 500 tausani mau koa i kanu ʻia ma laila mai ka kaua honua ʻelua.
ʻAʻole hoʻi ma Vietnam kahi i ʻoi aku ma mua o 1.5 miliona mau koa a me Marines, ʻoi aku ma mua o 11,000 mau mokulele i nalowale ʻaʻole i pāpālua i nā kāne ʻokiʻoki a me ka ʻai ʻole.
Ma ʻaneʻi ma Brazil e ʻike ʻoe i nā mea kūʻai iʻa o ka poʻe Hikina ʻĀkau ma ko lākou ʻāʻī, ka lawaiʻa ʻana o Manauaras i nā kai moana, a me ka poʻe kipi Brazilian e pāʻani ana me kā lākou mau kānāwai a me nā kuʻuna Germanic-Anglicist.
Mai noʻonoʻo ʻoe e hele mai i ʻaneʻi e hoʻomaʻamaʻa i ka poʻe Palakila, e hana mākou iā ʻoe i ka palaualelo, palaualelo, hoʻomaha a e hoʻopau mākou i kou mau waiwai civili i loko o iwakālua mau makahiki ma muli o ka contagion.
No laila e haʻalele i ka hoʻāʻo ʻana e hoʻoluhi iā Brazil, me ka hoʻoikaika ʻana i nā lako kaua (de) o nā pūʻali koa, e hoʻoneʻe aku ai ʻo Rūsia a me Kina, e hoʻāʻo ana e ʻaihue i nā minerala ma ke kumu kūʻai kūʻai, hoʻopuni a hoʻopili i nā poʻe kālai'āina kolohe no ka mea e hao lākou iā ʻoe. ʻaʻole lākou e hāʻawi i ka huahana i kūʻai ʻia.
ʻO kā mākou poʻe kālai'āina he hilinaʻi ʻole, ʻoi aku ka ʻino ma mua o nā wahine hoʻokamakama kahiko, ʻo ka poʻe he manaʻoʻiʻo a ʻaʻole mālama i ka hoaaloha a i ʻole ka ʻenemi, makemake wale lākou e ola a hīmeni, hula a ʻaihue i nā mea āpau a lākou e hiki ai ke ʻaihue, he poʻe hoʻomana hoʻomana ʻo Brazil, he conservative kolohe. , he kanaka hana paakiki, inaina i ke kanawai a me ka mana. ʻAʻole hiki i ka Diabolo ke mālama i kahi Brazil no hoʻokahi pule. E haʻalele ʻoiai ʻaʻole mākou i hana hewa iā ʻoe.
ʻO kā mākou mea kaua o ka luku nui ʻia kā mākou hui (dis) hui. He lele a hoʻopaʻa ʻia no ka wā lōʻihi, inā kānalua ʻoe a laila hiki mai. Ua ʻike ʻoe i kā mākou mau koa i ke Kaua Honua ʻElua e lanakila ana i ka heluna Italia ma Monte Castelo a ʻaihue i kā lākou mau pahu a hoʻopunipuni i nā Nazis. ʻO ke aloha, ka ʻino a me ka hoʻomāinoino i hui pū ʻia me ka manaʻo ʻino a me ke aloha ʻaʻole ʻoe e hoʻomaopopo i kou manaʻo Anglo-German.


Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: