domingo, 28 de abril de 2024

ʻElua mau nīnau i pane ʻia e ka heuristic paʻa.

ʻElua mau nīnau i pane ʻia e ka heuristic paʻa.



Aia ke Akua?



Aia mākou i kahi simulation?



ʻAʻole loa e nīnau ʻia ka nīnau mua e ka poʻe hoʻomana, ʻo kēia nīnau mai nā mea evolutionary materialists; o ka poe Marxist waiwai; o ka poe kanalua epekema;

ʻO ka nīnau ʻelua i puka mai mai nā mea hoʻolālā akamai; nā mea kākau moʻolelo moʻokalaleo ma nā moʻolelo ʻepekema; ʻO nā physicists quantum a me nā astrophysicists.



ʻAʻole nā pane i nā nīnau ʻelua.



ʻAʻole pono e hele i ke akeakamai, ʻaʻole i ka quantum physics, ʻaʻole hoʻi i ka manaʻo hoʻomana.

ʻO ke Akua, ma kona ʻano noʻonoʻo, e hōʻoia i kona ʻokoʻa a me kona hiki ke ʻike i nā mea āpau i hiki ke wānana i ka wā e hiki mai ana o Eva lāua ʻo Kaina a ʻae ʻia ma o ka hoʻopunipuni o ka manaʻo kūʻokoʻa e hele hewa ai lākou, a i ʻole ua manaʻo ʻia e hāʻule, e like me ka manaʻo o Iuda. e hooko i ka wanana no ka make o Iesu.

He mea lapuwale kēia mau mea a pau: ka ʻae ʻana i nā kānaka e hana hewa i mea e hoʻopaʻi ʻia ai i Gehena mau loa.

ʻAʻole pono ka hoʻopaʻi: ʻaʻole e hoʻoponopono ka hoʻopaʻi i ka hewa, ʻaʻole ia e uku i ka hewa a ʻaʻole hoʻi e hiki ke hoʻopaʻi i ke ola i nalowale; a ʻo ka mea nui loa: ʻaʻole ia e hoʻihoʻi i ka manawa a hana hou a wehe paha i nā hewa; ka hoʻopaʻi, kala ʻana a me ka mihi a, ʻoiaʻiʻo, he mea ʻole ke kala ʻana. No laila, ʻo ia akua huikau me ka manaʻo kūpono ʻole, ʻaʻole ia e hoʻokō i nā koi o nā manaʻo manaʻo, ʻo ka hui pū ʻana o nā ʻoiaʻiʻo me ka noʻonoʻo ʻole, i hana ʻia i nā manaʻo lapuwale a me ka pono ʻole, ʻaʻohe hana, ʻaʻohe hana a me ka noʻonoʻo ʻole, he akua narcissistic, nāna hana i na kanaka e mahalo wale ia, e hoomanaia, e hoomanakii, e hookiekie, e mahaloia, e nele a mehameha, lapuwale, a me ka manao wale.

No ka hihia o ka simulation, hiki ke hoʻopau koke ʻia kēia kuhiakau, no ka mea, inā he simulation ka honua, hiki ke hoʻopau koke ʻia kēia kuhiakau no nā ʻāina ʻelua ʻaʻole loa e noho: ʻo ʻAmelika Hui Pū ʻIa a me Brazil.

ʻO ka waiho wale ʻana, ua hoʻohuli ʻo ʻAmelika Hui Pū ʻIa i ka hiki liʻiliʻi o ka launa honua i loko o Gehena ʻoiai ʻaʻole ia e hoʻomalu piha i ke kanaka.

ʻAʻole lākou e ʻae i nā ʻāina e hoʻomohala i kā lākou pilina me ka maluhia me ka ʻole o ka hoʻāʻo ʻana e hoʻomalu i nā mea āpau a puni lākou, akā inā he mea hiki ʻole ke kumu o ke kauoha, hoʻomalu, hoʻonohonoho a nānā i nā mea āpau ma ka honua, pono ia. e hoʻokumu i nā castes i hoʻopaʻa ʻia i hoʻokaʻawale ʻia nā waiwai liʻiliʻi ma ke ʻano heʻe, e hana ana ma o ka synesthesia, kahi kauā hou a i ʻole kahi papa o pariah e lilo i ʻohi ʻōpala saprophytic - ma kēia ala e hōʻoia ʻia ai ka maʻemaʻe a me ka asepsis o kahi ʻāpana o ka civilization - A ʻO ka ʻāina e like me Brazil ke kū kūʻē loa i kekahi ʻano o ka noho aliʻi a me ka noʻonoʻo, averse i ke ʻano ʻepekema a me ka waiho ʻana i kēlā me kēia ʻano o ke kauoha normative he mau moʻomeheu aberration e pale ʻia e kekahi aupuni politika a i ʻole ka manaʻo a i ʻole ka ʻōnaehana hoʻomana. hoʻokaʻawale ʻia.

Nā hopena;

ʻAʻole anei he pahu manaʻo hui e hiki ai i ke Akua ke loaʻa nā hoʻopiʻi no ke kumu i loaʻa ai nā holoholona kino? No ke aha ke olai a me ka lua pele? No ke aha he bacteria make? No ke aha i hilinaʻi ai nā mea kanu i ka pollination e nā inike, makani a me nā mea ʻē aʻe?

No ke aha e ʻae ai ka simulation i nā miliona o nā mea hoʻololi keʻena ʻaʻole i hoʻokaʻawale ʻia a hoʻomalu ʻia e hoʻoweliweli i ka papahana? No ke aha ʻaʻohe pilikia e hoʻopau i ka hoʻomaʻamaʻa simulation e hana i kahi anti-climax a i ʻole anti-panic a i ʻole hiki ʻole ke hoʻomaka hou ka anti-catastrophe?


Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: