quinta-feira, 30 de novembro de 2023

Ka scalability o ka ino

Ka scalability o ka ino

ʻO ka haʻalele manawaleʻa o 500,000 mau pūʻali koa mai ka ʻāina o Kelemānia Hikina, ka Repubalika Demokratika Kelemania mua, i noho ʻia e ka USSR mai ke Kaua Honua ʻElua, a me ka haʻalele ʻana o ʻekolu miliona mau ʻohana o nā pūʻali koa Lūkini a me nā repubalika Soviet kahiko; aka, ua hoomau ia ka noho ana o na koa Amerika ma Geremania mai ia la hookahi, e like me ka moku holookoa o Okinawa e noho paa ana e na Amerika.

ʻO ka haʻalele ʻana o nā Soviets he mea hiki ʻole ke pale ʻia ma muli o ka ulu ʻana o nā pilikia moʻomeheu o kēia hoʻouka kaua ʻana me ke ʻano maʻamau, ʻaʻole hiki ke hoʻōki ʻo USA i ka noho ʻana i nā kumu 120 ma Kelemānia a me nā kumu 119 ma Okinawa ma kahi o ka wā e hiki mai ana, ma ke ala like a lākou i haʻalele ai i ka. ʻO Afghanistan a i kekahi lā e haʻalele lākou iā Suria a haʻalele i ka ʻāina ʻo Iraq.

ʻOi aku ka maikaʻi e hana i kēia me ka hoʻomanawanui a me ka holomua e pale aku i ka pakele e like me ka haʻalele ʻana iā Vietnam a me Afghanistan pū kekahi.

I kekahi lā, e like ka hopena o ka noho ʻana ma nā mokupuni ʻo Falkland me Afghanistan no ka poʻe Pelekania.

I ka hihia o ka piʻi ʻana o nā hakakā ma ka Yugoslavia mua i hopena i ka balkanization o ka Repubalika mua, ʻo ia ka hopena o ka hoʻāʻo ʻana i ka hoʻouna koi.

I ka hihia o Venezuela, ʻo ke koi no ka hoʻokuʻu ʻia ʻana o ke aupuni sovereignist nationalist i hopena i ke kiʻekiʻe o kahi aupuni anti-Western anti-American ikaika i kipaku aku i ka poʻe ʻAmelika a nalowale ka poʻe ʻoihana ʻoihana Venezuelan: nā kaukaʻi, nā kauka ma ke ʻano nui, nā ʻenekinia, kamepiula. na technicians, technicians in oil, lost their intelligence and intellectual capital, as in Cuba.

Ke hele nei ke kaomi a puni ka honua a hiki i Brazil, Argentina, ka mea i pāpā ʻia mai ka hoʻololi hou ʻana i kāna mau pūʻali koa, ʻoki ʻia me ka ʻole o nā submarines, nā mokulele, me ka pale kaua ʻole, ke hoʻomau nei i Brazil e hāʻawi i nā mokupuni a me kāna waiwai, a Venezuela i hōʻole ai.

A laila pahū ʻo Venezuela, Kina, Bolivia a i ka wā e hiki mai ana ʻo Brazil e hoʻomaʻamaʻa e pale iā lākou mai ka hoʻopau ʻana i kā lākou mau papahana hoʻolālā o nā submarines nuklea, nā pōkā atomika a me nā missiles ballistic intercontinental.

Ke hoʻomau nei ka USA me ka hoʻolālā like ʻole i hāʻule ma Ukraine, Venezuela, Cuba, North Korea, akā ʻaʻole lākou i kēia loiloi, akā naʻe, ua hana hou ʻia ka blockade o Cuba ma Iran, Russia, a me nā ʻāina ʻē aʻe. e hoʻopau ʻia ma Bolivarian a i ʻole Cuban a i ʻole ʻĀkau Korea.

Me ka hopena a me ka hoʻomaopopo ʻole ʻana i ka French Revolution, ua hana mākou i ka hoʻouka kaua ʻana o ka ʻilihune ma mua o Marxist ma muli o nā manaʻo crystallized o ka hoʻomana kiʻi o ka ʻilihune.

Ma mua, ua lōʻihi nā aupuni a hiki i ʻekolu mau makahiki e like me ko ʻAigupita, ʻewalu mau keneturi e like me ko Roma, a ʻo ka awelika makahiki he 978 mau makahiki, no laila ʻo ka mea huna, ua uku ʻia nā alakaʻi o nā mokuʻāina a me ka patrimonialism, i kope ʻia mai ka ʻO nā mea kālepa i loaʻa ka waiwai a lilo i waiwai , no laila ua hoʻopau ka RF i nā makana no nā alakaʻi i pāpāʻia mai ka hoʻonuiʻana iā lākou iho me ka moku'āina, ua lilo nā alakaʻi i poʻe lawelawe aupuniʻilihune, no laila ua lilo ka waiwai o nā bureaucrats i ke kānāwai.

Ua haku mākou i ka palaho o nā alakaʻi e hoʻohālike ʻaʻole ʻaihue mai ka mokuʻāina, no laila e hoʻohua nei lākou e mōhai ana iā lākou iho no ka pono lehulehu, me ka wehe ʻana i ke kumu hoʻokahi o ka hoʻoikaika kanaka mai kā lākou hana, ʻo ia ka ʻimi waiwai.

No ka hoʻokō ʻana i kēia hoʻokamani, ua hana mākou i nā mōʻī pōkole kahi, e hoʻohālike ana e hōʻoiaʻiʻo ana i ka demokala, ke koho ʻana i nā aliʻi hou me nā kauoha o kekahi mau makahiki i hiki ke koho hou ʻia, akā hana lākou i kēia paradox o Governability a me nā hiccups hoʻokele e hoʻopau i nā hana i hoʻomaka ʻia e. ka lālā i koho mua ʻia, e hoʻopau ana i nā ola a me nā papahana a me nā manaʻo o ka lāhui.


Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: