quinta-feira, 20 de outubro de 2022

hala ole kanaka

hala ole kanaka



Ke nānā mau nei nā ʻano kanaka i ka lewa me ka manaʻolana e loaʻa i kahi manaʻo noʻonoʻo o kahi ʻano kanaka ikaika a mālie hiki ke pale a hoʻoweliweli iā mākou me kona mana kanaka nui, e like me nā superheroes o Marvel a i ʻole Greek mythology, ua noʻonoʻo mākou i kēlā. He mau haʻahaʻa mākou i ke ao holoʻokoʻa i noho ʻia e nā civilizations a me nā ʻānela ikaika, ʻo ia hoʻi nā mea mālama o ke ao holoʻokoʻa.

ʻO ka pōʻino nui loa o kēia manaʻo e ʻimi i kahi lāhui malihini hou e hūnā mau i nā hopena no ko mākou ola ponoʻī no ka mea i loko o kā mākou moemoeā huna e lilo mau nā malihini i ko mākou hoʻopakele iā mākou iho me ka mālama ʻole ʻana i ka honua ponoʻī he mea hoʻoweliweli i ke ola o kā mākou ʻano. ʻO kāna mau monsters o nā ʻano he nui a me nā kūlana kūlohelohe a anthropic a me nā kūlana e hoʻoweliweli mau nei i ko mākou ola.

Hoʻopuni mau ʻia mākou e nā pōʻino i ko mākou hoʻopau ʻia ʻana ma ke ʻano he ʻano, mai ka hoʻoweliweli ʻana o ke kaua nuklea, i ka maʻi maʻi CV19, i ka Ebola, ka maʻi liʻiliʻi, nā ʻōlaʻi, ka lua pele, nā comets e holo wikiwiki ana i ka ʻōnaehana solar, ka hoʻomehana honua, ka glaciation, nā nahesa ʻawaʻawa, nā manō. a me ka orcas. na pepehi kanaka, liona, rhino, ke koloka nunui, malaria a me na makika dengue, chikungunya a me zika, kolera, lepera, i ka pōkole, i na pilikia a kakou i lanakila ai i ka wa a kakou i haku ai i ke kakaka a me ka pua, aka, e like me ka honua nei, mai ka lewa ʻē, ʻo ia ke kumu i hoʻopaʻa ʻia ai nā astronauts e noho ana ma ka mahina no nā lā lōʻihi i ʻole e hoʻohaumia i ka honua.

ʻO ka ʻenehana AI e hoʻoweliweli ana i ka palekana o ke kanaka ma muli o ka hoʻoweliweli o ka hoʻokuʻu ʻia ʻana e ka ʻenehana a hoʻolei ʻia a hoʻokauwā ʻia e ia.

ʻO nā hoʻoweliweli o kahi moʻomeheu i ʻoi aku ka maikaʻi ma mua o kā mākou ʻenehana ponoʻī, no ka mea ua hiki iā lākou ke loaʻa iā mākou ma ʻaneʻi ma ka honua ʻoiai ʻaʻole hiki iā mākou ke hoʻopili i nā lāhui ʻē aʻe.

Ke hopohopo nei mākou no ka hoʻopili ʻana me ETs akā me ka ʻole o ka makaʻala ʻana o ka hoʻohaumia ʻana me nā pōʻino ʻē aʻe e like me kā mākou hana ʻana i ka laka ma muli o ka CV ʻaʻole like mākou i ka makaʻu like ʻole o ka launa degere mua, ʻaʻole naʻe, hopohopo mākou no nā pilina me ka ʻole. ʻO ka mālama ʻana i kēlā haumia e kekahi DNA ʻē aʻe ke kumu, me ka noʻonoʻo ʻole e hiki i ko mākou lewa a me ko mākou wai ke hoʻoulu i kahi ʻano ʻokoʻa mai kā mākou, ʻaʻohe o kēia mea e hopohopo nei iā mākou i ko mākou manaʻo a me ko mākou manaʻo hoʻomana a me ka manaʻo noʻonoʻo e hiki ke hoʻopili me kahi malihini. ʻAʻole hewa loa e like me ka ʻike ʻana o ʻAmelika, ʻo ia hoʻi, ʻaneʻane hoʻopau i ka heluna kanaka ʻōiwi me ka maʻi maʻi a me ka syphilis i laha hewa ʻole i waena o ka poʻe i loaʻa ʻole nā ​​antibodies kūlohelohe e hoʻololi i ke kaiapuni hou i lawe ʻia mai kahi moʻomeheu kaʻawale ma kēlā ʻaoʻao. o ke ao nei.


Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: