quarta-feira, 4 de janeiro de 2023

Ka Huhu Komohana

Ka Huhu Komohana

ʻO ka mea i kapa ʻia ʻo West, ʻaʻole ia he ʻāina ʻāina maoli, akā ʻo ka mea i kapa ʻia ʻo West he pūʻulu o nā ʻāina i loaʻa i kahi hoʻonohonoho politika a me nā ʻaha kanaka e kūkulu pū ai lākou i kahi kaiāulu kamaʻilio, pae kālā, ʻenehana nā loina maʻamau. ʻO ka noho like ʻana o ka waiwai a me ka mōʻaukala i alakaʻi ʻia e nā ʻaelike multilateral a lākou e kaʻana like ai i kā lākou kumukānāwai federala a i kā lākou ʻai ʻana i ko lākou heluna kanaka.

Hana ʻia kēia pūʻulu hana i kekahi mau hui multilateral ʻaʻole kūʻokoʻa akā ua hoʻopaʻa ʻia i loko o nā kumumanaʻo i puka mai kona kumu naʻauao me ka hoʻokumu ʻana i nā kulanui a me nā keʻena noiʻi socio-economic i hoʻokumu ʻia e aʻo a hoʻolaha i kahi manaʻo i kapa ʻia ʻo universal civilizing Western manaʻo, e puka mai ana. mai: Stanford Institute, Leman Center, Rand Institute, Ford Foundation, Brookings Institution, IFRI French Institute for International Relations, Carnegie Endowment for International Peace, SIPRI Norwegian Peace Research Institute, Heritage Foundation, Gato Institute, Tellus Institute, Center for American Progress , TT a me Foreign Policy Programs i papa inoa i ka helu o nā manaʻo noʻonoʻo a noʻonoʻo paha i ka honua ma 2018, ua helu kēia Index i ka US ʻo ka ʻāina me ka helu kiʻekiʻe o Think Tanks (1871), a ukali ʻia e India (509), Kina (507 ), United Kingdom (321), ʻAmelika (227), Kelemānia (218), Lūkia (215), Palani (203), Iapana (128), Italia (114), Palakila (103), Kanada (100), ʻApelika Hema (93).

ʻO ka hoʻohālikelike ʻana i ka manaʻo o ke Komohana no ka hoʻohui ʻana o ka pono, ka noʻonoʻo, ka hoʻomana, ka moʻomeheu, ka waiwai, ka pilikanaka a me nā waiwai politika ʻaʻole i hoʻololi mau ʻia, akā he kumu o nā manaʻo maʻamau e pili ana i nā loina o ka Enlightenment a me Positivism.

ʻO kēia pūʻulu o nā manaʻoʻiʻo iʻoi aku ka maikaʻi o ka hoʻonohonohoʻana i nā hana a lākou iʻaeʻole ai ma mua o ke kumu o nā kaʻina hana i'āponoʻia a mau loa, no ka laʻana,ʻaʻole ka hoʻomana Islam i loko o kēia kumu o nā manaʻo a me nā hana hoʻomana; ma ke ʻano like, ua hoʻopau ʻia nā ʻano aupuni holoʻokoʻa, a ʻo ka noho ʻana o kahi pāremata i koho ʻia e ke koho balota āpau ʻo ia ke kumu a me ke koi nui e lilo i ke komohana; ʻO ke kūʻokoʻa o ka noʻonoʻo a me ka pluralism moʻomeheu a me ka hoʻomana he koi; ka hana manuahi ʻole, ka hui uniona a me ke kuleana pilikanaka a me ke kaiapuni; ʻohana monogamous, kūʻokoʻa a me ka lehulehu hoʻomana; Pono pilikino; nā hōʻoia o ka loaʻa ʻana o ke kaiāulu i nā waiwai kūpono like e like me ka hale, ke olakino, ka palekana pilikino, ka hoʻonaʻauao āpau a me nā pae he nui; ka hoʻopau ʻana i ka hoʻokae ʻana i ka lāhui, ka hoʻomana, ka wahine, ka hoʻomana, nā hui politika, koe naʻe nā hui Nazi, xenophobic, anti-Semitic; ka pāpā ʻana i ka hana keiki, ka pāpā ʻana i ka pedophilia, ka pāpā ʻana i ka hoʻokamakama, ka pāpā ʻana i ka hana hoʻomāinoino a me ka hana moekolohe.

No laila, ʻo ka nucleus e hoʻokumu ana i ke Komohana he ʻumi wale nō o ka heluna kanaka o ka honua nona ka 8.5 biliona poʻe kahi i lawe ʻia ai ka poʻe noho o Eurozone ʻEulopa, a me nā kamaʻāina o USA, Kanada, Iapana, Australia a me New Zealand. , e hana ana i kahi hui o 900 miliona mau kānaka, no laila ke kāpae nei ke Komohana i ka ʻeiwa hapaʻumi o ka hapa nui o ka honua holoʻokoʻa.

ʻO ke kumu, ke alakaʻi ʻia nei mākou e ka ʻano o 320 miliona mau kānaka e noho ana ma US, ʻo ia ka poʻe protagonists o ka manaʻo o ke ao komohana, inā mākou e haʻalele i nā haole o ka Hispanic kumu e noho nei i ka US, e loaʻa iā mākou ma luna o 200 miliona Anglo. -ʻO nā Sākona mai ʻAmelika Hui Pū ʻIa nāna i hoʻokumu i ka hana kaiāulu i ʻike ʻia ʻo ke kumu o ke ʻano o ke komohana, i hōʻike ʻia ma ka hana media e laha nei ma nā wahi o ka mana moʻomeheu o ka ʻōlelo Pelekania a me ʻAmelika ʻAmelika, ma o nā ala nui o ka hoʻolaha ʻana o ka media. hoʻolaha i ka manaʻo ma o kāna: mele, (Hip Hop, RAP, Rock in Roll, Country, Blues, Jazz, Gospel, and subgenres), Hollywood kiʻiʻoniʻoni, nūpepa a me nā ala haʻuki (CNN, FOX, BBC, CBS, ABC, NBC CW , PBS, Univision, UniMás, TeleXitos, Bounce TV); nā keʻena hoʻomohala e like me: IMF, BM, OECD, OIC, UN, NATO, nā mea hoʻoikaika a me nā mea hōʻoia o ka US international business model a me nā keʻena hoʻoponopono o nā pilina pili honua o ka US business model ma muli o ka US dollar currency board .

ʻO nā mea kūʻai aku a me nā mea kūʻai aku honua nui e like me: Microsoftware, Google, Tesla, GM, Ford, Toyota, Volkswagen, Sanssung, LG, Fiat, Apple, YSL, Mercedes, GE, Boeing, Lockheead, Raytheon, IBM, Goodyear, Pfizer, Dupont, ʻO Exxon, Shell, Springer, Amazon, kēia mau hui nui e hoʻokau i kā lākou huahana a me nā ʻano o ka hoʻohana nui ʻana, a me ke ʻano, e like me: EMI ODEON, Nike, Mc Donalds, SUBWay, Coca Cola, Pepsi, Johnson & Johnson, P&G, ʻoiaʻiʻo he nui. Ua waiho ʻia nā hui honua nui ʻē aʻe ma waho o kēia mau papa inoa ʻO ka oyster he hōʻike wale nō ia o ka hiki ʻana o ke ao holoʻokoʻa i ke Komohana, ka mea maʻamau e nānā ʻole i nā mea kūʻai mai nā ʻāina ʻē aʻe i hoʻopilikia ʻole ʻia e kāna mau hana, ma kahi o 8 billion mau kānaka i ʻike ʻole i ke ola ʻana o kēia mau pilikua a aia kēia poʻe i ʻApelika. , ʻAsia a me ka Hikina Waena, ʻo ia hoʻi ma loko o nā ʻāina holoʻokoʻa ma Latin America ka poʻe ʻōlelo ʻole i ka ʻōlelo Pelekania, ʻaʻole i ʻohi i kahi bila kālā, ʻaʻole ʻike i nā huaʻōlelo o kahi mele kaulana ma nā papa palapala Bill Board, ʻaʻole i lohe ʻia. ʻO ka ʻahaʻaina Woodstock, ʻaʻole lākou i ʻike i ke kipi moʻomeheu o ka ʻokoʻa kāne, ʻaʻole lākou i ʻike e pili ana i ka hoʻokuʻu ʻia a me ka hoʻoikaika ʻana o ka wahine i ke kipi wahine, ʻaʻole lākou i inu i ka Pepsi Cola, ʻo ia ka poʻe 8 billion poina e ke Komohana. ʻAʻole ia he ʻāpana o ka ʻōpū komohana nui, akā ʻo ka hapa nui o ke kanaka e hopohopo nei ʻo Bill Gates e hoʻopau me George Soros, a me nā Nazi genocidal e makemake e hoʻomaʻemaʻe. ka lāhui kanaka i loko o kona purist, humanizing a me hoʻokahi-ʻaoʻao racist hihiʻo i loko o ka hou mana o Nazism.

Ua loaʻa ka inoa o ke koena ʻaʻole Komohana i ka inoa o ke kolu o ka honua, i kēia manawa hoʻolaha ponoʻī ʻole, a hoʻonui i ka BRICS, e ʻike mālie i ko lākou koʻikoʻi no lākou iho i ka ʻike hou ʻana i ko lākou hanohano.

ʻO nā mea a pau e hana ana ma ke Komohana a me ke Komohana he mea koʻikoʻi loa ia, me he mea lā ʻo ka honua kahi e hana ai nā mea me ke kumu a me ke koʻikoʻi no ke Komohana wale nō, no ka laʻana, ke kaua honua ʻelua, ʻaʻole ia he kaua honua. he paio Europa, me ka hookomoia ana o Iapana mamao aku, ina aole no ka hoouka ana mai o Rusia hikina, he kaua āpana wale no ia, kahi i komo ai kekahi mau aina ma Europa, a o kekahi poe aole, e like me ka la'ana. i waiho ʻia ma ʻEulopa ponoʻī: Pokukala, Sepania, Kuikilana , Iceland, Suedena me ka hapa liʻiliʻi; waiho wale ʻia: ʻAmelika Hema, ʻAmelika Hui Pū ʻIa, Mekiko, ʻApelika, he ʻāpana palena wale nō o Kina, ua hakakā wale ʻo ʻAmelika ma ke ʻano he poʻe hakakā transoceanic, ua hoʻololi ʻia ma ka Moana ʻAkelanika ma hope o ka huakaʻi moku lōʻihi e ʻoi aku ma mua o ʻeono kaukani kilomita o ke kai e kōkua. ʻO ka United Kingdom, ka mākaʻikaʻi pūʻali koa i hopena i ka hoʻomau mau ʻana o kona mau pūʻali koa ma ʻEulopa ma o ka ʻae ʻia ʻana o ka NATO e pale aku i ka hoʻololi hou ʻana o nā pūʻali mai kekahi ʻaoʻao o ka Moana a i kekahi, ua like ke kūlana ma Okinawa kahi ma kahi mamao. ʻO kahi kokoke i 20,000 kilomita mai ʻAmelika e koi i kahi noho mau e hōʻoia i ka mākaukau o nā pūʻali koa US ma Asia.

He mea hoʻokiʻekiʻe a hoʻonui ʻia ke kapa ʻana i ke kaua ma ʻEulopa ʻo Hitler he kaua honua i ka wā i emi iho ma lalo o hoʻokahi pakeneka o ke kanaka i komo maoli a kaua i kēia kaua Komohana. He kaua komohana wale no.

Aia ka manawa i ka lima o ka hapanui o ka honua e lawe i kā lākou kuleana nui i ka honua a hoʻopau i ka mana ʻike ʻole o ka manaʻo o ke komohana a manaʻo i kona ʻano moʻomeheu a me ka nohona e hoʻokiʻekiʻe i nā leo he nui i nā haneli o nā ʻōlelo a me nā ʻōlelo. e aʻo aku i ka poʻe e noho ana ma ke Komohana he nui nā mea a lākou i makemake ʻole ai e ʻike, he nui nā manaʻo a me nā kumu hoʻohālike o ke akeakamai, ʻepekema, lāʻau lapaʻau, moʻomeheu, pilikanaka, hoʻokele waiwai, hana hoʻomana, ʻano, nā hui a me nā ʻano pilikanaka i mālama ʻole ʻia e ke Komohana. nā talena a me nā hihiʻo hou o ke ola i ʻike ʻole ʻia e hiki ke hoʻopakele i ke Komohana mai ka pepehi kanaka moʻomeheu i hōʻike ʻia e ka hana hoʻomāinoino o ke kaiāulu Komohana e hoʻopau i ka 90% o nā cocaine a pau i hana ʻia ma ka honua, 100% o nā lāʻau amphetamine hou, 99% o nā antidepressants a ka paka, nā mea inu ʻawaʻawa, ke kuleana no ka haumia o ka wai, ke kai, ka ea a me ka luku ʻana i nā kumuwaiwai kūlohelohe ʻole. ʻo ia.

He 8 biliona ka poʻe i ʻike ʻole a lohe ʻole a ʻike paha i ke ʻano o lākou: The Beatles, Coca Cola, Holly Bible, Bill Gates, Dollar, Bit Coin, Windows, Iphone, Yves Saint Loran, Cartier, Intel, Big Mac , Nike , Nissan, CNN, ʻaʻole ʻike kēia poʻe i ke koho balota ma ke ao holoʻokoʻa, nā kuleana kīwila, no laila, ke ola nei ke Komohana i loko o kāna bubble o ka hoʻokō ponoʻī a me ka hōʻoia ʻana me kona kua i ka honua maoli kahi 90% o ke kanaka. ola, ʻike ʻole i nā mea āpau inā ʻoe e noʻonoʻo a noho i laila, a me ke ʻano o ko lākou noho ʻana.


Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: