quarta-feira, 16 de março de 2022

בינאריות פוליטית

רוברטו דה סילבה רושה, פרופסור באוניברסיטה ומדען המדינה
בינאריות פוליטית
ספרים באתר Amazon.com

תמיד היה לי קושי עם אנשים מניכאים ובינאריסטים, או בינאריים פוליטיים, עבורם אם אתה מדבר על אי שוויון צדק חברתי אתה אוטומטית סוציאליסט, אבל אם אתה מדבר על רכוש, פראריס, מרצדס בנץ, גוצ'י אתה אוכל חלומות קפיטליסטי.

אני לא מהאנשים האלה, אני מתוחכם מדי בשביל המוחות החולים האלה ומשותק מאידיאולוגיות נחשלות.

להיות קומוניסט זו אידיאולוגיה, להיות טבעוני זו אידיאולוגיה, להיות אקולוג זו דת. אין לי העדפות למבנים של אידיאולוגיות ואני מערבב דתות ואידיאולוגיות, כמו גם מדע הפיזיקה שמצליח לחיות עם ארבע תיאוריות להסביר אור, מגלים אלקטרומגנטיים, לאלומת חלקיקים, ועד פוטונים ודואליות גל-חלקיק. , מערכת אי הוודאות הזו היא הקסם הגדול ביותר שלי בפיזיקה.

הייזנברג ועקרון אי הוודאות, שרדינגר ואי-קיומה של המציאות הקודמת והאינטראקציה של עובדות עם המתבונן או עם התבוננות משתפת מותירים אותנו בספק אם קיים זמן ואם המציאות היא לא יותר מסימולציה נפשית חושית.

אני שונא אנשים מלאי ודאות, היקום שאנחנו רואים הוא לגמרי בעבר, אי אפשר להסתכל על כוכב כי תמונת הכוכב הייתה שם לפחות שמונה וחצי דקות בעבר כמו השמש שלנו, או באיחור של ארבע שנים כמו הקנטאור הכוכב הבא, ייתכן שאנדרומדה אפילו לא קיימת יותר כי מה שאנו רואים בשמים נמצא בפיגור של 200,000 שנה.

זה בטוח מדי במוחם של הדתיים, הקומוניסטים, הסוציאליסטים, האקולוגים, הטבעונים, אמונה ורגש הם החולשות האנושיות הגדולות ביותר.

ודאות מטומטמת, מעצבנת, טיפשה, מיותרת, לא נוחה, מסוכנת מדי לציוויליזציה האנושית.

Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: