domingo, 27 de novembro de 2022

Jesus kommer ner från korset!

Jesus kommer ner från korset!
Bibeln är Guds ord Jahve, men inte allt i bibeln är Guds ord. Det finns, förutom Guds ord, människors ord, som Paulus, David, Petrus, Judas, och dessa är inte de bästa exemplen på helighet, som Mose, Saul, Salomo, Abraham, som begick grova misstag, bara uppenbarade av gudomlig nåd, skulle de aldrig tjäna som exempel för en troende.
Men manipulationen och förgudandet av texten gör den helig, när helig inte är texten, utan Guds ord, och det är nödvändigt att skilja i bibeln vad som är Guds ord, och det svåraste är att skilja det ympades in på bibeln, vad som var korrumperat, vad som var förvrängt och vad som var avsiktligt bedrägeri, och välj sedan de som medvetet manipulerar läsningen och tolkningen i tidslinjen och bevarar grammatisk, syntaktisk och hermeneutisk integritet.
Mycket arbete att göra. Jag skulle helt eliminera Nya testamentet, men å andra sidan kan en bra läsning fortfarande extrahera mycket viktig information för förståelsen av det historiska ögonblicket genom att korsa evangeliernas information och etablera en röd tråd av fakta och vittnesmål ofrivilligt och oskyldigt inspelad där oavsiktligt.
En enda mening förstör hela berättelsen om manipulation för skapandet av den sekt som kallas Vägen och senare kallad kristendomen av människor som inte trodde på dissidentapostlarna i Kristi judendom, när Petrus hade ett delirium, inte en uppenbarelse som hände Saulus av Tarsus, men Peter, inte ens delirium av hans eget psykopatiska sinne, såg en röst i hans sinne som tvingade honom att bryta mot de judiska regler som Gud instiftade för Abraham, som ändrade sig som om Gud drog sig tillbaka, beordrade honom att äta orent mat för judendomen, detta var lösenordet för hedningarna att delta i den nya judendomen, och för att fullborda blev Jesu korsfästelse den nya milstolpen för den nya tron, ingenting som hände före Kristi död har någon betydelse, bara korsfästelsen kan rädda en förlorad själ, det var det stora marknadsföringsknep, den starka symbolen och den psykiska kränkningen psykologiska knep för att skaka sinnen och hjärtan av den starka bilden av den grymma dödens död, det är som om allt som Jesus hade gjort förut inte betydde någonting, bara och bara döden på korset verkligen spelade roll och kunde rädda syndiga människosjälar, då måste hela den sofistiska skaran byggas upp av paralogier för att inkludera alla som hade oturen att dö innan Kristi död.
Kom ur det, min bror!
Jesus bad inte om att bli prisad av urstämda sångare, körer med flickor och unga män med snäva byxor och generösa och vällustiga urringningar, narcissistiska människor som tar livet av sig för att gå upp till den en gång predikstolsscenen, inte heller fula och mediokra sånger som talar om rikedomar. och välsignelser, eftersom religion judendomen som var den enda som skapades av Gud är en religion av offer av fett och blod från djurdelar som brinner på altaret så att lukten når Gud, inget rent med blod och asketiska och eleganta ritualer, det är våld och döden som behagar Gud, resten är ett verk av hädare som skapade sin egen Pauline och Peters version av den nya apokryfiska religionen som Jesus aldrig kände till eller deltog i eftersom han dog innan denna vanära skapades av samma som förrådde tre gånger, krypa ihop inför de romerska soldaterna till sin herre.
I denna nya judendom finns helvetet, djävulen, himmelen och själen, saker som aldrig nämndes i någon av apostlarnas böcker eller i Toran, Pentateuken, de var tillägg av synkretismen i grekisk filosofi och det romerska riket, organiserade av ateisten som hette Konstantin i hans råd i Necaea i Turkiet, år 321 e.Kr.
Så allt vi behöver göra är att lita hela våra liv på Guds skydd, som anhöriga övergivna till ödets makter mot vilka vi ingenting kan göra utan Guds skydd och omsorg, och om vi inte gör det och försöker bli av med det beroendet och skydd kommer vi att gå förlorade, men den sofistiska casten, gjorde inte motstånd mot Cv19-epidemin, ingenting räddade själarna hos miljontals trogna som botades av prästerna och tillkännagav botemedel som aldrig hände, och nu sörjer många sina döda men gör det fortfarande inte förstå att de blev vilseledda, vilseledda och fortsätter i sin andliga blindhet permanent hotade av konsekvenserna av vad som kan hända dem bortom livet, efter döden, vilket aldrig har bevisats och inget bevis för vad som existerar efter döden.
Denna psykiska kränkning har en förödande effekt på de stackars barnen om ett fruktansvärt straff som kommer att bli efter döden, för detta är den döde Kristus med sitt lik exponerad på ett kors väl genomtänkt, döden och inte livet, hotet skulle vara tillräckligt för rättvisa förbjuda dessa fruktansvärda kulter med sina sorgsna sånger, och för att göra saken värre, det falska löftet om botemedel, och välstånd och lycka i utbyte mot donationer av materiella varor utan att de inser att samma Gud som skapade universum släpper djävulen lös för att störa själar, det är som om fadern låter en våldtäktsman angripa sin dotter och ingripa för att rädda henne bara om hon ber om hjälp, alltså gäller denna sofistiska roll och denna paralogi för den Gud som bara hjälper personen att springa över vid en bil bara när han ber om hjälp, inte gör någonting utan att be om hjälp och utan att ångra sina synder, smulas denna teologi sönder av sand mellan fingrarna på grund av den totala bristen på syfte och all rationalitet.
Så staten kan inte ingripa i religionsfriheten, men den borde demonstrera med häftiga protester mot kränkningar och psykiska hot, till och med bara erbjuda psykologisk behandling som den erbjuder drogmissbrukare och videospels- och sexmissbrukare, eftersom det är av samma patologiska natur. Jag lyckades bli av med det först i vuxen ålder och med stora svårigheter förde logiken i vetenskapen om fysik och kemi mig tillbaka till den materiella och vetenskapliga verkligheten av dessa avvikelser och att övervinna rädsla var det svåraste steget för att ta mig ur denna hjärntvätt. , och nu behöver människor behandling och hjälp från staten för att bli botade, många av dem led inte ens av dessa ondska utan leddes till att tro på dessa fantasier som först verkade meningslösa men när de väl inskärs är svåra att bli av med, som en sjukdom av depression eller drogberoende, när man väl har blivit beroende är det en lång promenad tillbaka till friheten.


Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: