segunda-feira, 22 de agosto de 2022

Jag skapade den nya VW-logotypen

Roberto da Silva Rocha, universitetsprofessor och statsvetare

Jag skapade den nya VW-logotypen
Inget behov av att förklara misslyckandet med VW:s lyxmodeller, jag är en politisk och social beteendeanalytiker, jag är en statsvetare, jag varnade VW sedan förlanseringen av Phaeton via e-post, jag förutspådde att det skulle bli ett misslyckande, inte för att den inte kommer att vara på samma nivå som en Mercedes E, inte heller under en Audi 8, inte heller förlorar den mot en BMW 5-serie, det som försenade försäljningen var bilden av VW som tillverkare av en skåpbil, en Volkswagen Beetle , faktiskt, Mercedes har en instrumentbräda bil från 30 år sedan, men jag förstod varför BMW ändrade designmodellen av bilar genom att anlita en icke-germansk designer; sedan jag kom att bo i söder och dela mitt liv med tyskarna och sedan insåg jag tyskarnas melankoliska karaktär, till skillnad från de alltid glada och förföriska italienarna, har deras italienska bilar denna förföriska karaktär, fransmännen är avangardiska, futuristiska, de är vågade, brasilianarna är vanvördiga och upproriska, odisciplinerade och kreativa, den berömda quick fixen, jeitinho, så tyska bilar är bara utilitaristiska, Porscher ser ut som tvålkoppar, VW från den klassiska fulheten från Kaffer, eller Beetle, eller Beetle, eller Besouro är så fula att folk varmt välkomnade den starka och lättskötta vagnen, undantaget var Passat designad av Georgeto Giugiaro, så att förvänta sig tysk designestetik eller bra tyskt kök är inkongruent, tyskar är de bästa ingenjörerna i världen, men tyskarna estetiken är mycket dålig. Med tiden var den nya VW-loggan med fina bokstäver mitt förslag.

Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: