domingo, 25 de setembro de 2022

ʻO mākou nā Brazilian

ʻO mākou nā Brazilian
He ʻokoʻa mākou. He pragmatic ka poʻe Brazil no ka mea hiki ke hoʻomaʻamaʻa, eia ua kapa ʻia ʻo "Brazilian Way", he mea paʻakikī i ka gringo ke hoʻomaopopo.
Pono mākou e wehe i nā puke a Sérgio Buarque de Holanda e hoʻomaopopo i ka ʻuhane Brazilian, ʻaʻole ʻo Roberto da Mata, kēia ʻAmelika a me Marxist i manaʻo ʻia ʻo Fernando Henrique Cardoso a me ke kumu nui o ka naʻauao sociological leftist ʻo Brazil e makemake e noʻonoʻo me nā kūlana ʻEulopa me ko lākou manaʻo. o ka moʻomeheu Palakila.
E nānā wale aku, no ka laʻana, e kāhāhā mau nā mea pāʻani pōpeku Palakila, a i ʻole Judokas Brazilian, i nā hoa paio hoʻopaʻi, a i ka hopena e hoʻopau lākou i ka hoʻomaʻamaʻa, no ka mea, ʻo ia ke ʻano o ka Brazilian.
No laila, ʻaʻole hiki iā ʻoe ke alo i ka poʻe Lūkini a i ʻole ka poʻe Kina i ka ikaika, no laila, mai ke kaua honua ʻelua ua hoʻokau ka US i ke kaua koho ma waena o lākou a me USSR a me Mainland China, ʻaʻohe pūʻali koa US i hoʻololi i ke ahi me kekahi pūʻali Lūkini, ʻaʻole hoʻi. e kue ana i kekahi mau koa Pake, no ka mea, ua kipu ia aku kekahi koa Amerika maluna o ka lani o Rusia i kona wa e kau ana maluna o ka mokulele kiu Amerika U2, aka ua hoihoi ola ia mai me ka hoololi pio ana, o kekahi manawa i hoike ole ia aku, oia ka manawa e kau ana na pailaka o Rusia a me Pake maluna o ka mokulele. mai kahi ʻāina ʻē aʻe a kū malū i nā hoʻokele koa ʻAmelika ma nā mokulele ʻAmelika i nā kaua ʻelua, i ke kaua Korea, i nā kaua Vietnam, i ke kaua Yomkippur, i ke kaua Sies Dias, ma kēia mau manawa i make ai nā koa ʻAmelika a me Rusia akā ʻaʻohe mea i loaʻa. ua hōʻoia ʻia a hōʻoia ʻia paha.
I mua o ka poʻe Lūkini, ʻimi ka poʻe hoʻopiʻi US e hoʻohana i ka pale kaua kanaka ma o ka hoʻokuʻu ʻana i nā ʻāina i hui pū me Russia e kūʻē i nā hoa pili ʻAmelika, e like me Iraq e kūʻē iā Kuwait, Ukraine kūʻē iā Rusia, Armenia kūʻē iā Arzerbaijan, Brazil kūʻē iā Bolivia, Paraguay kūʻē iā Brazil, Venezuela kūʻē Kolombia. ., Palani kue ia Rusia, Argentina ku e ia Beretania; ʻaʻole loa e loaʻa kahi manawa kūpono e hana ai i kekahi instability i hoʻolālā ʻia e hoʻokō i ka hōʻoia ʻana o ke kumu hoʻohālike o ka honua i hoʻomalu ʻia e ka hegemony ʻAmelika e pili ana i ka rhetorically a me ka politika i nā huaʻōlelo i loko o nā haʻiʻōlelo i hiki ke haʻi ʻia i loko o nā pāremata ma ke ʻano he mau mea maikaʻi: ka mālama ʻana i ke aupuni democracy; mālama i ka maluhia honua; mālama i nā pono kanaka; mālama kaiapuni; ka mālama ʻana i nā ʻōiwi; ʻO ka mālama ʻana i nā mea a pau i manaʻo ʻia he kōkua kanaka no ka mea ʻo nā kumu kumu waiwai kūlohelohe kokoke loa i nā ʻāina o nā ʻāina ʻino a me nā ʻāina ʻilihune, no ka hewa o ke ʻano i hoʻonoho ai i laila i kēia mau ʻāina i nā aupuni kipi ʻaʻole i maʻalahi i ka manaʻo colonialist. a ʻaʻole makemake e kūʻai i kā lākou waiwai kūlohelohe ma nā ʻōlelo maikaʻi aʻe.
ʻO Brazilian kekahi o nā mea hacker a me nā mea pahū nui loa ma ka honua, ʻo Brazil kekahi o nā mea hoʻohana nui loa i ka ʻoihana pūnaewele ma ka honua, ʻaʻole ʻokoʻa ka poʻe Brazil iā lākou iho me nā pūʻali koa a ʻimi paha e ʻike i nā mokuʻāina he ʻenemi a i ʻole nā ​​​​hoaaloha mau a ʻike ʻia, pseudo-barriers. i hoʻopaʻi ʻia no ka hoʻokūkū ma nā mākeke honua, i uhaki ʻia e ka US me ka ʻole o kēia mau hoʻopaʻi no ka uhai ʻana i nā kuʻuna a me nā kūlana honua; ka loaʻa ʻana o ka ʻike pono ma o ka mākaʻikaʻi a me ke kālā kālā ʻana i nā pono o nā ʻāina ʻē, a me ka hoʻopiʻi ʻana i nā poʻe kālai'āina a me nā luna i nā mana ʻekolu ma waho, e hoʻololi i ke ʻano ʻino e like me nā pahuhopu politika, e like me nā kipi kala a me nā coups d'état ʻaʻole maikaʻi loa e like me ka mea i hana ʻia. ma na huinahalike o ka honua;:com ma Maidam ma Ukraine; e like me Tarika ma Tureke; ma Kairo, Egiro; ma Yugoslavia, i haehae mua ʻia e NATO; ma Tripoli, ma Libua; ma Sao Paulo; ma Hong Kong; no laila, ke hoʻomau nei ka pahu kōkua kōkua i kahi manawa e hoʻololi ai i nā aupuni ma o nā pūʻali koa e like me Navalny, Guaidó; ke ho'āʻo nei e hoʻolauna i ka manaʻo kūʻē nui ma o nā ʻoihana pūnaewele i nā aupuni e kūʻē ana i ke aupuni NATO, ʻo kēia keʻena aupuni US i hana ʻia me ka poʻe Nazi Kelemania mua i kiʻi ʻia ma hope koke o ka pau ʻana o ke kaua honua ʻelua e ʻā ana i ka ʻōpala o Werner Von ʻO Kelemania ʻo Braun; e like me ka mahele ana i na waiwai pio o Kelemania mawaena o na aoao Amerika a me na Soviet, na lanakila o ke Kaua Honua Elua.
ʻAʻole i noʻonoʻo ʻia ke komo ʻana o Brazil i NATO a i ʻole Pato de Warsaw mai ka wā i koi ʻia ai ʻo Getúlio Vargas e lilo i hoa pili i ke Kaua Honua II, ʻoiai he pilina maikaʻi me Kelemania, e hōʻike ana ʻo Kelemania ka hoa hoʻokumu o NATO me nā ʻenemi mua: USA, ʻO Farani a me Beretania Nui o ka hui pūʻali koa Atlantika.
He mea paʻakikī ke manaʻoʻiʻo ʻo ka Brazilian me kāna ʻuhane utilitarian a me ka hoʻomaʻamaʻa ʻana i ʻike i nā huahana ʻoihana a me nā mea hoʻokomo e hoʻopilikia i ka maʻemaʻe a me ka ʻenehana, ʻo ka hapa nui o lākou ma ke ʻano politika e homologate i nā huahana i kēlā me kēia manawa e loaʻa i nā boycotts a me ka hoʻolei ʻana. ʻO ia ka mea e koi ai i nā diploma ʻo Brazil e hana ma ko lākou hiki ke kūkākūkā ma mua o ke aloha a me ka maʻalahi o nā hoʻopaʻapaʻa kānāwai e hoʻopuni i ka maunu o ka poʻe pōā a me nā buccaneers i ka lole a me ka lako pū me nā pōkā a me nā hoʻoweliweli.
He mea paʻakikī i ka diplomat Brazilian ke hoʻomaopopo i ke ʻano o ka waiho ʻana o ʻEulopa iā ia iho me ka ʻoluʻolu i nā kaʻina hana, e kaumaha ana iā ia iho me ka ʻole o ka loaʻa ʻana o ke kinoea Lūkia wale nō e noho mau hoa pili e hilinaʻi ana i ka pale ʻana o ʻAmelika a me ka ʻoihana i mālama ʻole i ka ʻālana o nā kamaʻāina ma muli o ke kulekele hoʻoikaika. ʻO Rūsia kona hoalauna ʻaʻole i hoʻopilikia i ka poʻe ʻAmelika ma kēlā ʻaoʻao o ka honua, ka mea e hoʻomau mau nei i ka hoʻokele waiwai a me ke kūʻokoʻa o ka poʻe ʻEulopa ma lalo o nā kuʻikahi a Turkey i hōʻike ʻole ai i ke ʻano o ka manaʻo a lawelawe wale nō e hoʻohuli i nā pilina pili honua.
Roberto da Silva Rocha, professor universitário e cientista político

Nenhum comentário: